Koulutuksessa keskustellaan service deskin tavoitteista, keskeisistä mittareista, mittareiden määrittelystä, sisällöstä sekä raportoinnista.
Tavoitteena on nostaa service deskin johtamisen ja mittaamisen kypsyystasoa. Mittaaminen on oleellinen osa johtamista. Mittareiden avulla voidaan validoida tehtyjä päätöksiä, ohjata toimintaa kohti tavoitteita, perustella tarvittavia toimenpiteitä ja puuttua havaittaviin ongelmiin.
Kohderyhmä
Service deskien esimiehet ja päälliköt, toiminnan kehittämisestä vastaavat henkilöt ja tiiminvetäjät
Koulutuksen sisältö
– Service desk -toiminnan tavoitteet ja tavoitteista johdetut keskeiset mittarit ja niiden sisältö
– Mittareiden tulosten analysointi ja raportointi eri menetelmillä ja tekniikoilla
– Service desk -toiminnan ohjaaminen ja johtaminen mittareiden avulla
– Service deskin mittarit tulevaisuudessa