Liisa Torkkeli
  • Etusivu
  • Liisa Torkkeli
  • Palvelut
  • Koulutukset
  • Ajankohtaista
  • Yhteystiedot
  • In English

Ajankohtaista

Trendit ja megatrendit

helmi142020Liisa Torkkeli

Kuuntelin pari päivää sitten futuristi Elina Hiltusen esitystä maailman megatrendeistä. Koska itse seuraan service desk -alueen trendejä, niin väistämättä päässäni käynnistyi pohdinta, onko näillä megaluokan trendeillä suoraa…

Lue lisää

ITIL ® 4 – Mitä uutta service desk -alueella?

maalis012019Liisa Torkkeli

No, eipä paljon, voisi äkkiseltään sanoa. Service desk nähdään edelleenkin keskeisenä palvelunhallinnan osa-alueena, jolla on tärkeä rooli arvon tuottamisessa liiketoiminnalle.

Lue lisää

Hierarkia vai ’tiimien tiimi’?

helmi052017Liisa Torkkeli

Service deskiä on kutsuttu single point of contactiksi tarkoittaen keskitettyä yhteydenottopistettä kaikille käyttäjien yhteydenotoille.  Jos spokkitermiä käy miettimään ihan kirjaimellisesti, niin se ei oikeastaan kerro service deskin…

Lue lisää

Käännös vasempaan, mars! – Shift leftiä tukiorganisaatioon

helmi222016Liisa Torkkeli

Shift left –termi on ilmaantunut pikku hiljaa service desk –slangiin. Mitäköhän tuolla mahdetaan tarkoittaa, kysyi mm. eräs kollegani jokin aika sitten. Tämä trendi on näkynyt jo jonkin…

Lue lisää

Haluatko prinssin ja puolet valtakuntaa – jopa ketterästi?

kesä012015liisa

Maailmalla on prinssejä ja prinsessoja eli Prince2-sertifioituneita projektiammattilaisia jo melkoinen määrä. Tarinat eivät kerro, onko kylkiäisenä tullut myös puolet valtakuntaa, mutta projektipäällikön työkalupakissa ja CV:ssä Prince2-osaaminen ja -sertifikaatti kyllä huomataan. Se voi olla se pieni ero.

Lue lisää

Niin maailma muuttuu. Entä service deskit?

helmi012016liisa

Service deskien elinkaari Suomessa kattaa noin 25-30 vuotta. Organisointitavat tai tehtävät yleisellä tasolla eivät ole muuttuneet kovinkaan paljon näiden vuosien aikana. Sen sijaan teknologian kehitys sekä palvelujen määrä ja monimutkaistuminen ovat lisänneet osaamisvaatimuksia ja esimerkiksi kustannuspaineita. Nykyään tarjolla on myös huomattavasti laajempi työkaluvalikoima tukemaan service deskin työtä – kiitos teknologian kehityksen.

Lue lisää

Tulevia tapahtumia

itSMF Finland ry:n tapahtumat
SITS 2023 London
Ajankohtaisia linkkejä

Asiakaskokemuksen trendit 2023 – Kari Korkiakosken blogi
Opinnäytetyö service deskin trendeistä
Wave Asiakaspalveluverkoston nettisivusto
Tieturin nettisivusto
Uploadin nettisivusto
itSMF Finlandin nettisivusto
Asiakaspalvelukokemus

Tulevat koulutukset

Moderni Service Desk

Aika: 4.-5.4.2023, 24.-25.10.2023

Paikka: Hybriditoteutus: Espoo, etäkoulutus

Järjestäjä: Upload

tammi262023Liisa Torkkeli
Lue lisää
Katso menneet koulutukset »
  • Etusivu
  • Liisa Torkkeli
  • Palvelut
  • Koulutukset
  • Ajankohtaista
  • Yhteystiedot
  • In English
© 2016 Liisa Torkkeli. All rights reserved.